I. Организационный момент II. Постановка цели. Объявление темы. | Good morning, children! I’m glad to see you. How are you today? I hope you are ready to work. What is the topic of our lesson? Can you guess? The theme of our lesson is Clothes. But our lesson is unusual today. Yesterday I received the letter from our friend Mary. Let’s read it. So, today we are going to help our friend to collect the clothes. We shall revise the words and act the dialogues. What clothes does she need to go for a walk? Учитель вывешивает на доску не раскрашенные изображения одежды So, we get each thing after doing every task well. | Good morning, teacher. We are glad to see you too. Читают письмо: My dear friends help me to collect the clothes for my walk in the park. Do all the tasks and I’ll get my clothes. Называют одежду для прогулки | 2 мин | Фронтальная работа У-У | Цели и план занятия открываются для учащихся, они конкретны и побудительны Учащиеся имеют возможность выбора вариантов представления результата |
IV. Повторение лексики | To receive the blouse for Mary, we revise the words. 1) At home you learned the words. Let’s work in pairs, please. Complete the words with the missing letters and then match them with the pictures 2) “Dress the doll” Take the sweater and put it on your doll. What is she wearing? Describe the doll. Great! Our Mary gets the blouse. Учитель переворачивает карточку с не раскрашенным изображением блузки и она появляется цветная – задание выполнено. | 1) вписывают пропущенные буквы и соотносят слово с картинкой 2)одевают бумажную куклу в соответствии с указаниями учителя Один ученик выходит к доске | 1 мин 3 мин | Активизация лексики 1)парная работа 2)индивидуальная работа | Развитие креативности Выбор средств работы |
V. Проверка домашнего задания | At home you learned the dialogue “At the shop” Let’s remember it. The shop assistant and the customer are discussing what clothes to choose. Work in groups. Make the dialogue complete. (Дает комплект карточек для диалога) Let’s check the dialogue. Read it please. Let’s act the dialogue. Your work is very good. Our Mary gets the jeans. Учитель переворачивает карточку на цветную сторону | Собирают рассыпанный диалог Читают диалог Разыгрывают диалог у доски | 2 мин 2 мин 2 мин | Групповая работа Парная работа Парная работа | Проблемный характер обучения |
VI. Практика восприятия речи | Today we are going to learn another dialogue. We’ll watch the video. Let’s work with new words Leather Gorgeous 1.Listen to me 2.Repeat after me 3.read the words Now watch the video without the sound and try to guess who these people are? Who are they? A mother and a father? A sister and a brother? A shop assistant and a customer? Answer the questions: Read them. Let’s work in pairs. Listen to the dialogue and fill in the missing words Read the dialogue. Very good! Mary gets the hat | Слушают и повторяют за учителем. Читают слова самостоятельно Смотрят без звука 5 сек и пытаются понять ситуацию Читают вопросы - What did the woman want to buy?
- Did she like it?
- Did she buy it?
Слушают первый раз и затем отвечают на вопросы Слушают второй раз и заполняют пропуски в парах Читают диалог | 3 мин 1 мин 1 мин 2 мин | Фронтальная работа Фронтальная работа Парная работа | Проблемная ситуация |
VIII. Введение нового материала IX. Закрепление изученного | To make a new dialogue we’ll learn some new words and expressions. Cotton Woollen Listen and repeat after me Read the words -Can I help you? -Yes, I’m looking for…… Work in chain. One of you asks the question and the next pupil answers it and asks the question. - What kind do you want? - I want a ……..one. (leather, cotton, woollen) -What size do you wear? -I wear……. -Do you like it? -Yes, it’s beautiful(nice, gorgeous, excellent) Let’s read the dialogue. Выдаёт карточки с диалогом Read in groups, please. Read in pairs, please. Work in pairs. I give you the cards. 1 of you reads the question. The other answers it. Then you will change over. Контролирует выполнение, проходя по рядам Now, one of you reads the question and the other answers but don’t look at the cards. Then change over, please. Now one of you asks the question without the card and the other answers. Act the dialogue Make your dialogue Very good work! Mary gets the boots. | Повторяют за учителем Читают сами Задают вопросы и отвечают по цепочке Читают хором за учителем и переводят вместе Читают по группам. 1 группа хором за продавца, вторая за покупателя. Читают в парах. В полголоса Один ученик читает вопросы продавца, второй вопросы покупателя, затем меняются. Один ученик читает вопрос, второй отвечает без карточки, затем меняются. Один ученик задаёт вопрос без карточки, второй его контролирует по карточке и отвечает, затем меняются. Разыгрывают диалог в парах. Составляют свой диалог. | 2мин 4мин 1мин 1 мин 2 мин 2 мин 2 мин 2 мин 4 мин | Фронтальная работа Поочерёдная работа Хоровая отработка Хоровое чтение по группам Парная работа Парная работа Парная работа | Формирование ключевых компетенций в предметной области Развитие самостоятельности и ответственности Развитие коммуникативности, способности к эффективному общению Актуализация опыта |
X. Итоги. Выставление оценок. Объяснение домашнего задания | So, Mary gets all clothes for her walk in the park. Your work was great! What did we do at the lesson? Did you like our lesson? Your homework is to make a new dialogue. Imagine that you are in England. You want to go for a walk with Mary? But it’s cold. And you haven’t got warm clothes. Ask Mary to help you. What clothes do you need? Draw the picture and make the dialogue. These cards can help you. Учитель раздаёт карточки с заданием, где дети могут найти некоторые фразы-опоры. Your marks…… Thank you for the lesson. Good bye! | Отвечают на вопросы учителя Записывают домашнее задание | 4 мин | Фронтальная работа | Замысел занятия реализован Развитие способностей к самооценке и самоанализу |